LNG Canada

Een LNG-terminal in West-Canada

Activiteit: Maritieme Werken

De haventerminal maakt deel uit van het ‘Berth Marine Structure’-contract dat in 2019 aan BESIX en Vancouver Pile Driving werd toegekend door de joint venture JGC Fluor (JFJV). De JFJV is de aannemer die verantwoordelijk is voor de Engineering, Procurement en Bouw. De werkzaamheden omvatten de bouw van een 500 meter lange kade, een LNG-laadplatform, 14 dukdalven van verschillende types (bv. voor LNG en voor vracht), en navigatiehulpen. Via het Douglaskanaal, een van de grootste fjorden van de provincie, is de terminal verbonden met de Northwest Corridor, die Noord-Amerika met de Stille Oceaan verbindt. Vanaf het begin van het project heeft de JFJV prioriteit gegeven aan veiligheid, het milieu en de belangen van de lokale gemeenschap. Strikte maatregelen werden daarom ingevoerd en gerespecteerd, voornamelijk op het vlak van de bescherming van wilde dieren. Er waren bewustmakingscampagnes voor al het werfpersoneel om beren niet aan te trekken bij de faciliteiten en te vermijden dat vogels zich in de tijdelijke werffaciliteiten kwamen nestelen. Een van de maatregelen om beren te weren, was een afvalverwerkingssysteem dat dagelijks wordt gemonitord. Bij het boren onder water werden bubbelgordijnen geplaatst om geluid te dempen. Daarnaast werden er waarnemers aangesteld op verschillende afstanden van de perimeter van de werken om ervoor te zorgen dat de werkzaamheden de walvispopulatie niet verstoorde. De BVJV werkte verder samen met Ocean Wise om een spot- en meldprogramma voor walvissen in de Kitimatregio op te zetten. Dat programma werd dan uitgevoerd door gecertificeerde waarnemers van maritieme dieren.

Projectinformatie

Projectnaam

LNG Canada

Categorie

Kademuren

Contracttype

Design & Build

Locatie

Kitimat, Canada

Stakeholder(s)

BESIX

Externe partner(s)

Vancouver Pile Driving

Opdrachtgever

JGC Fluor Joint Venture (JFJV)

Bouwperiode

2019 - 2022

Powered by

Gelijkaardige projecten