Corporate functies

Bied onze Groep een meerwaarde in corporate functies

De bouwsector, misschien ook wel iets voor jou! Hoewel bouwen en engineering onze kernactiviteit blijft,
zijn wij niets zonder de inbreng van onze collega's uit de verschillende Corporate afdelingen.

Solliciteer nu

Corporate functies bij BESIX omvatten domeinen als Finance, Audit, Legal, Communication, HR, Administration, IT en Purchasing/Logistics. Elk domein heeft als ultieme doel het succes van onze projecten te garanderen. Deze functies spelen een belangrijke rol in de verdere uitbouw van een groeiend bedrijf als BESIX.

Je behoort als accountant, payroll officer, lid van het IT-team of legal counsel tot onze corporate ploeg die meer dan 350 werknemers telt.

Je krijgt heel wat opportuniteiten om in vestigingen in Europa en erbuiten te werken. Op lange termijn biedt BESIX Group je een waaier aan doorgroeimogelijkheden en trainings- en ontwikkelingsprogramma’s in een groeiende internationale werkomgeving.

 

 

  • Communication

    • De ambitie van ons corporate communicatieteam is om het management en de business units van de Groep te ondersteunen in het beheren van het merk BESIX en in het maximaliseren van hun betrokkenheid bij de strategie van de Groep. De missies van het team omvatten: publicaties creëren (Activiteitenverslag, persberichten, intern magazine, commerciële en corporate brochures, …), onze online aanwezigheid verder uitbouwen (website, social media), het beheren van relaties met de pers, het plannen en produceren van evenementen, etc.

  • Finance

      De Finance-afdeling levert uiteenlopende financiële expertise aan de hele BESIX Group, zoals boekhouding, tax, cost management, auditing, treasury, … De missie van het team bestaat erin om de juiste financiële beslissingen te nemen en alle financiële processen te beheren en te optimaliseren. We gebruiken onze analytische vaardigheden, volharding, zin voor precisie, rekenvaardigheid en expertise om elk onderdeel van ons domein met tomeloze energie en oog voor detail aan te pakken.

       

      "Ik had er vroeger nooit aan gedacht om in een bouwbedrijf te werken, maar ik heb hier al een heel gevarieerd carrièretraject afgelegd! Ik was onmiddellijk gefascineerd door de bouwwereld. BESIX heeft op financieel vlak een heleboel interessante taken (Groepsrapportage, implementatie van nieuwe managementtools, …) en boeiende functies te bieden. Je kunt bijvoorbeeld starten als Cost Controller op een van onze Belgische bouwplaatsen en doorgroeien tot een Chief Financial Officer in een Belgische of buitenlandse dochteronderneming." Alain Lobet, Administration & Finance Director

       

  • Human Resources

    De People afdeling werkt samen met het management, de werknemers en andere BESIX Group-bedrijven. De afdeling heeft als taak om optimale werkomstandigheden te creëren zodat onze werknemers zich kunnen ontwikkelen. De leden van het People-team vervullen uiteenlopende opdrachten als aanwerving, loonadministratie en werknemersrelaties, training en ontwikkeling, prestatiemanagement, successieplanning, werknemersbetrokkenheid en sociale wetgeving.

     

    « Dankzij mijn ervaring in de Groep weet ik dat Human Resources van essentieel belang is voor de uitvoering van de projecten. Om de werknemers te helpen hun doelstellingen te halen, luisteren we naar hun opmerkingen en doen al het nodige, zodat ze alleen maar hoeven te denken aan de uitvoering van hun project. »
    Vincent Gondouin, Regional People Director International & Middle-East

  • ICT

    De missie van onze afdeling ICT is om kwaliteitsvolle diensten op het vlak van informatie- en communicatietechnologie te leveren en zo onze activiteiten te bevorderen. Onze strategische ICT-visie zorgt ervoor dat BESIX aan toekomstige bouwvereisten voldoet. Daarnaast biedt de afdeling dagelijkse operationele ondersteuning aan onze vestigingen en bouwplaatsen via professionele ICT-oplossingen.

     

    “Werken op de ICT-afdeling van BESIX is bijzonder boeiend omdat de technologie van het bedrijf een grote evolutie doormaakt. Als Lead Developer ontwikkel ik samen met twee teams van getalenteerde werknemers nieuwe mogelijkheden om het leven van onze collega's te verbeteren. Bovendien genieten we een grote vrijheid om nieuwe tools te testen en eventueel te implementeren. We kunnen rekenen op de steun van het management dat innovatie actief aanmoedigt. Ik kan BESIX dan ook absoluut aanbevelen bij ontwikkelaars die out of the box denken, omdat ze die vaardigheid hier ten volle kunnen ontplooien.” Peter Van der Straeten, Lead Developer.

  • Legal Contracting & Insurances

    Het doel van de LC&I-afdeling is ten eerste ervoor te zorgen dat BESIX Group opereert in overeenstemming met de toepasselijke wetten en voorschriften, Groepsregels, BESIX Contracting governance en normen, en ten tweede de missie, visie en waarden van BESIX te ondersteunen. Hun kerntaak is het verstrekken van kwalitatief juridisch en strategisch advies over bouwaangelegenheden, waardoor de projecten en activiteiten in overeenstemming zijn met de wetgeving, contracting, verzekeringen en risico- en kansenanalyse en voldoen aan de vereisten van BESIX.

     

    "BESIX is sterk gegroeid en kijkt voortdurend uit naar nieuwe opportuniteiten. Mijn voorkeur voor uitdagingen past perfect in deze omgeving. Ik kan BESIX absoluut aanbevelen omdat het bedrijf zijn werknemers veel kansen biedt om zich professioneel te ontwikkelen en carrière te maken."
    Michael De Herdt, Senior Legal Counsel

  • Purchasing and Logistics

    Het Procurement & Logistics-team zet als center of excellence een netwerk van kopers en transportspecialisten op en verleent op die manier ondersteuning aan de hoofdkantoorafdelingen en aan projecten, gaande van de kwalificatie- en biedingsfasen tot de uitvoering. De ondersteuning omvat de sourcing van materialen en diensten, kwalificatie van leveranciers, offertes, benchmarks, ondersteuning bij onderhandelingen en contracting, internationaal transport…

     

    « Ik solliciteerde bij BESIX omdat het een prestigieuze Belgische onderneming is die me een internationale en multiculturele werkomgeving biedt waar ik doorgroeimogelijkheden heb. Het is het ideale bedrijf voor ambitieuze mensen die carrière willen maken en daarvoor bereid zijn de nodige inspanningen te doen... De werknemers kunnen deelnemen aan sociale activiteiten en genieten verschillende voordelen (fitnesscenter, happy hours, flexibele werkuren, telewerk, ...)» Rita Gorgus, Transportation Manager